У Києві запустили інклюзивний автобус Bolt Assist для ветеранів
У столиці на маршруті першої черги проєкту «Рух без бар’єрів» почав курсувати безоплатний інклюзивний автобус Bolt Assist. Він працюватиме для пацієнтів Головного військового клінічного госпіталю та гарнізонної військово-лікарської комісії, здійснюючи рейси між станцією метро «Печерська» та госпіталем.
Київська міська військова адміністрація реалізувала проєкт спільно з фондом «Доступ» та компанією Bolt. Це приклад того, як влада, громадські організації та соціально-відповідальний бізнес спільно створюють комфортне середовище для військовослужбовців і ветеранів.
Автобус курсує щодня у будні з 07:45 до 16:00 щопівгодини. Транспорт обладнаний спеціальним механізмом для людей, які пересуваються в кріслах колісних.
«Багато з наших захисників приїжджають до Києва на лікування вперше і мають знати, що місто пропонує послуги саме для їхнього комфорту», — наголосили в адміністрації.
У Житомирі розпочалися роботи зі створення доступного простору на вулиці Вітрука
На відтинку від вулиці Ціолковського до вулиці Селецької вже повністю демонтовано старий тротуар. Попереду — облаштування нового покриття. Важливий акцент зроблено на тактильній плитці: вона буде викладена по всьому маршруту, з’єднає пішохідну мережу із зупинками громадського транспорту та пішохідними переходами. Одночасно на ділянках, де дорожнє покриття зазнало руйнувань, вкладуть новий асфальтобетон.
У Дніпрі реалізація першого безбар’єрного маршруту вже виконана на 20%
Завершено ділянку біля перехрестя проспекту Дмитра Яворницького та проспекту Науки. Тут облаштовано зручне мощення, зонування простору, понижені бордюри й тактильні елементи.
«Ця частина вулиці дуже важлива, адже поруч лікарня, стоматологія. Раніше тут були бордюри висотою 20 см з нерівного каменю — це створювало великі труднощі для маломобільних людей. Зараз стало значно зручніше», — зазначає амбасадорка проєкту «Рух без бар’єрів» Дніпра Ольга Волкова.
Також збудовано дві сучасні інклюзивні трамвайні зупинки «Історичний музей» та модернізовано кілька ділянок трамвайної колії на проспекті Дмитра Яворницького.
Триває масштабна реконструкція трамвайної колії маршруту №1. Перший етап — ремонт перехрестя проспекту Дмитра Яворницького з вулицями Короленка та Володимира Мономаха — вже завершено. Зараз роботи тривають на другому етапі — у складному транспортному вузлі на перетині вулиць Липинського та Центральної. Завершити його планують до Дня міста (13 вересня), відкривши оновлений маршрут №1-К, який з’єднає Університет науки і технологій із вулицею Центральною. Третій етап передбачає оновлення колії по вулиці Центральній, а також облаштування нової трамвайної зупинки біля ЦУМу з сучасною посадковою платформою. Повністю завершити реконструкцію планують до 16 жовтня.
Щодо пішохідної мережі, ще тривають роботи біля НТУ «Дніпровська політехніка». Тут облаштовують пониження бордюрів і тактильні елементи для маломобільних груп населення. Загальна площа оновленого тротуару становитиме близько 4 тисяч квадратних метрів.
У селищі Опішня на Полтавщині тривають активні роботи з облаштування безбар'єрного маршруту
Майже завершено оновлення тротуарів на вулиці Свято-Михайлівській, де тепер є рівне покриття та тактильна плитка. На черзі – встановлення безпечних підвищених пішохідних переходів.
Особливо важливим стало оновлення провулка Соборний, завдяки якому місцева жителька, яка пересувається в кріслі колісному, тепер має безперешкодний доступ до центру селища. Саме тут розташовані ЦНАП, аптеки, магазини та парк. Загалом, вже облаштовано понад 1,5 км пішохідних доріжок з 4,1 км запланованих.
Також завершуються роботи в Центрі первинної медико-санітарної допомоги, де внутрішній простір повністю відповідатиме нормам доступності. А в Опішнянському ліцеї розпочався капітальний ремонт спортивного залу, що включатиме встановлення ліфта та облаштування інклюзивних роздягалень, душових та санвузлів. Після реконструкції зал зможе приймати обласні змагання.
У Вінниці та Рівному зосередились на облаштуванні доступності пішохідних переходів
У Вінниці продовжується створення безбар’єрного простору в рамках національного проєкту. З початку року облаштовано понад 110 понижень бордюрів на пішохідних переходах, щоб зробити їх зручними для всіх.
Роботи тривають у різних частинах міста: на вулицях Зодчих, Магістратській, Оводова, Грушевського, Гоголя, Бандери, Зулінського, Пирогова та Соборній.
Особливий акцент саме на головній вулиці міста - Соборній, де планується облаштувати доступні переходи від ліцею №2 до Центрального мосту. Роботи виконуються комплексно, з цілісним підходом по всій вулиці.
А у Рівному на безбар'єрному маршруті з’явилися нові підняті пішохідні переходи, зрівняні з бордюрами. Це рішення одночасно підвищує безпеку й зручність для маломобільних груп та спонукає водіїв знижувати швидкість. Одне з технічних рішень для переходів — використання бруківки замість фарби, яка не стирається з часом. Окрім того, близько 40 переходів та заїздів-виїздів на вулиці Симона Петлюри облаштували зі зниженими бордюрами. Біля них виклали тактильну плитку та встановили обмежувальні стовпчики.
У Кропивницькому комплексно підходять до модернізації безбар’єрного маршруту
До ініціативи активно долучилися представники місцевого бізнесу: вже понад 80 підприємців підписали меморандуми з міською радою щодо адаптації своїх закладів до вимог доступності. Йдеться про облаштування пандусів, зручних входів, контрастного маркування, навігації тощо.
Фахівці міста спільно з проєктантами вже обстежили близько 40 приватних об’єктів на вулиці Шевченка — це магазини, кафе, аптеки, офіси. Для кожного з них підготують індивідуальні рекомендації — від простих технічних рішень до повноцінних проєктів.
Тим часом мешканці вже відчувають результат. Нещодавно кропивничанка Нана Джинчарадзе разом із 4-річною донечкою Кірою (дитина з ДЦП), прогулялася оновленим тротуаром на вулиці Великій Перспективній, між вулицями Степана Бандери та Шевченка.
«Наша донечка ходить відносно недавно і ще не дуже впевнено. Такі рівні доріжки дитині дуже подобаються. Кірі набагато зручніше ними ходити, а ми можемо її відпустити, бо немає бордюрів, ям чи перепадів висоти. Кіра часто падала на нерівностях, збивала ніжки і після цього навіть боялася ходити. А коли доріжка рівнесенька, то це чудово», – поділилася мама дівчинки.
Рух Без Бар'єрів 2
Підпишіться, щоб отримувати листи.